Acasă Administrație publică Reducere cu 50% a impozitului pentru clădirile din municipiul Vaslui, în care...

Reducere cu 50% a impozitului pentru clădirile din municipiul Vaslui, în care se desfășoară activități economice. Iată cu ce condiție!

0

Până pe 20 noiembrie, în municipiul Vaslui se află în dezbatere publică un proiect de hotărâre pentru reducerea impozitului pe clădiri cu 50%, precum și pentru scutirea de la plată a taxei pentru clădiri.

Prima măsură fiscală are în vedere clădirile nerezidențiale aflate în proprietatea persoanelor fizice sau juridice, folosite pentru activitatea economică proprie a acestora sau date în folosință în baza unui contract (de închiriere, comodat etc.), tot cu destinație de spații comerciale. Atenție: diminuarea impozitului ar urma să se aplice doar dacă activitatea economică desfășurată în clădirile respective a fost întreruptă total sau parțial din cauza pandemiei de coronavirus.

Cea de a doua măsură se referă la taxa lunară pe clădiri datorată de concesionari, locatari, titularii dreptului de administrare sau de folosință a unei clădiri proprietate publică sau privată a statului, numai dacă activitatea economică desfășurată aici a fost întreruptă total în timpul stării de urgență sau de alertă.

Cei care s-au achitat deja de obligațiile fiscale pot cere restituirea banilor

Proiectul de hotărâre va fi supus votului Consiliului Local Vaslui în ședința ordinară de la sfârșitul lunii în curs.

Dacă proiectul va primi votul consilierilor, proprietarii de clădiri trebuie ca, până la data de 21 decembrie inclusiv, să depună la organul fiscal local o cerere de acordare a reducerii impozitului pe clădiri și o declaraţie pe propria răspundere.

În cazul celor care au plătit impozitul pe clădiri datorat pentru anul 2020, până la data de 30 septembrie, aceștia pot solicita restituirea diferenţei de impozit.

Procedura de scutire de la plata taxei pe clădiri prevede ca până la data de 21 decembrie, inclusiv, depunerea unei cereri de acordare a scutirii și, de asemenea, o declarație pe propria răspundere.

Și în acest caz, vasluienii care au achitat deja taxa pentru perioada în care activitatea a fost întreruptă, pot solicita restituirea banilor.

Cetățenii municipiului Vaslui pot depune la registratura Primăriei, precum şi pe adresa de e-mail: pmv@primariavaslui.ro, recomandări și sugestii în legătură cu proiectul de hotărâre. (Simona MIHĂILĂ)

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.