Acasă Administrație publică Se întoarce roata: după 17 ani, transportul public al Bârladului revine la...

Se întoarce roata: după 17 ani, transportul public al Bârladului revine la primărie. Este condiția esențială pentru ca orașul să primească banii necesari cumpărării autobuzelor electrice

0

de Simona MIHĂILĂ

Schimbare majoră la Bârlad: după 17 ani în care activitatea de transport în comun din Bârlad a fost concesionată unor firme private, serviciul ajunge iarăși în responsabilitatea municipalității locale.

La sfârșitul săptămânii trecute, primele opt autobuze și microbuze din cele 10 aprobate spre a fi achiziționate, au intrat în posesia Companiei de Utilități Publice Bârlad (SC CUP – firma al cărei proprietar este Consiliul Local Bârlad).

Este vorba despre patru autobuze marca Volvo (clasă superioară de confort, precizează reprezentații primăriei) și patru microbuze noi marca Mercedes Sprinter.

Se estimează că la sfârșitul lunii aprilie mijloacele de transport ale noului operator să intre pe traseele deja existente.

„După ani de zile, transportul public local al Bârladului se întoarce la Primăria Municipiului Bârlad. Foarte important de precizat este că acest lucru se întâmplă în condițiile în care, pentru a putea accesa fonduri europene necesare achiziționării de autobuze electrice, ce vor circula pe trasee noi, trebuia ca acest serviciu de utilitate publică să fie în administrarea orașului. Practic, aceasta a fost o condiție importantă pentru asigurarea finanțării achiziției de autobuze electrice prin proiectul de Mobilitatea Urbană. Aceste mijloace de transport au, evident, un grad crescut de confort, însă, pentru a face față cu brio fluxului de călători, vom mai achiziționa încă două sau trei, în funcție de buget. Mai trebuie spus că înființarea unor noi trasee este o necesitate dată de dezvoltarea și extinderea teritorială a municipiului”, a declarat primarul Dumitru Boroș.

Noul parc auto al SC CUP SA beneficiază de o autobază modernizată recent și care asigură toate condițiile necesare. Finanțarea celor opt mijloace de transport a fost asigurată de la bugetul local, investiția având o valoare de 2,5 milioane lei.

Activitatea de transport public local a fost asigurată pe vremuri de fosta RAGCL (Regia Autonomă de Gospodărie Comunală și Locativă), ulterior serviciul fiind privatizat. Așa a luat ființă SC Urbantrans SA, firmă al cărei acționar unic a fost Consiliul Local.

Cu un parc auto vechi, depășit, SC Urbantrans nu a putut ține piept sărăciei municipiului Bârlad din anii ‘90 și prima parte a anilor 2000. Veniturile reduse obținute din vânzarea biletelor, lipsa unei infuzii de capital peste puterile bugetului local, dar și concurența neloială, haotică, făcută de transportatorii privați au dus la falimentul societății.

În vara lui 2005, activitatea de transport public local a fost concesionată, fiind asigurată de atunci și până acum de firme private.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.