Acasă Administrație publică Cărțile de identitate, eliberate cu întârziere în județul Vaslui. Așteptarea poate dura...

Cărțile de identitate, eliberate cu întârziere în județul Vaslui. Așteptarea poate dura chiar o lună și jumătate

0
Vasluienii pot aștepta chiar o lună și jumătate pentru eliberarea cărții de identitate. Autoritățile județene anunță că blocajul este cauzat de lipsa materialelor necesare.
”Ținând cont de faptul că în ultima perioadă Consiliul Județean Vaslui a primit mai multe sesizări cu privire la întârzierile mari în eliberarea actelor de identitate, facem precizarea că acest aspect a survenit din cauza lipsei de materialelor necesare emiterii acestora.
Din acest motiv, termenul de soluționare a cererilor pentru eliberarea actelor de identitate este de 30 de zile, iar în unele situații acesta poate ajunge chiar și la 45 de zile.
Serviciul Public Comunitar Județean de Evidență a Persoanelor Vaslui precizează faptul că această situație nu îi este imputabilă, existând unele probleme de ordin tehnic, la nivel central, în procesul de producere a cărților de identitate”, precizează Biroul de presă al CJ.
Dumitru Buzatu, președintele CJ spune că în cazul urgențelor se pot face și excepții.
”Întârzieri în eliberarea actelor de identitate se înregistrează în toată țara. Direcția pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date din cadrul Ministerului Afacerilor Interne a finalizat în decembrie 2020 procedura de achiziție publică pentru materialele necesare emiterii actelor de identitate, contractul-cadru a fost semnat cu noul furnizor, urmând a fi livrate primele materiale. Doar dacă sunt situații excepționale, persoana care are nevoie de cartea de identitate într-un termen mai scurt de 30 de zile va putea depune o cerere însoțită de documente din care să reiasă că se află într-o situație deosebită, cum ar fi motive medicale”, a spus Dumitru Buzatu, președintele Consiliului Județean Vaslui.
Pentru urgențe se pot depune cereri la sediile serviciului public comunitar local de evidență a persoanelor de care aparțin.
Menționăm că Legea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei COVID-19 la art. 4 alin. (5) reglementează că ”valabilitatea documentelor eliberate de instituțiile publice, precum și de entitățile private autorizate conform legii se menține pe toată perioada stării de alertă, precum și pentru o perioada de 90 de zile de la încetarea acestei stări”.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.