Acasă Local Florin Pricope, proprietarul magazinelor Berlin: ”Nu va exista nicio criză de ulei....

Florin Pricope, proprietarul magazinelor Berlin: ”Nu va exista nicio criză de ulei. Dacă această cerere exagerată nu va înceta, vom fi forțați să mărim prețurile. Majorarea prețului va fi din vina oamenilor”

0
  • Florin Pricope, proprietarul magazinelor Berlin: ”Nu va exista nicio criză de ulei. Dacă această cerere exagerată nu va înceta, vom fi forțați să mărim prețurile. Majorarea prețului va fi din vina oamenilor”

de Simona MIHĂILĂ

”Efectul de turmă a cuprins și județul Vaslui”, este concluzia la care a ajuns Florin Pricope, proprietarul magazinelor Berlin, cel mai mare lanț alimentar din Bârlad, după câteva zile în care vasluienii au ”ras” efectiv rafturile de ulei.

În ultima săptămână s-au vândut de trei ori cantitățile comercializate într-o săptămână obișnuită, după ce oamenii au aflat din surse neverificate că România se îndreaptă spre o criză alimentară, în care în special uleiul și făina vor fi cap de listă.

”Fals. Complet fals. Nu va exista nicio criză de ulei, dar pot să asigur că va exista o creștere de preț dacă această buluceală la rafturi nu va înceta. Nu era în plan nici mărirea prețurilor, dar cererea exagerată ne va

Sursa: Facebook

forța să creștem prețurile. Este vorba de relația dintre cerere și ofertă. Cu cât vindem mai mult, cu atât și noi trebuie să cumpărăm mai mult de la furnizori. Iar aceștia nu vor ezita să mărească prețul, obligându-ne și pe noi să o facem, Oamenii trebuie să înțeleagă că de ei depinde majorarea prețurilor. Eu am venit ieri din străinătate și am fost siderat să aflu că s-au golit rafturile de ulei. E de neînțeles această atitudine. Nu există niciun semnal pe piață care să indice o criză mondială de ulei într-o asemenea manieră încât să ne dea viața peste cap”, ne-a declarat Florin Pricope.

Proprietarul magazinelor Berlin admite că și în situația extraordinară în care acest produs ar putea să ajungă în cantități mai mici în depozite și chiar dacă va prețul va fi afectat de o oarecare majorare, stocurile exagerate pe care și le fac oamenii în casă tot nu se justifică.

”Pe vremea lui Ceaușescu consumul de ulei era raționalizat. Dacă nu mă înșel, cred că o persoana avea dreptul la un litru de ulei pe lună. Ei bine, nici chiar atunci nu a suferit nimeni din cauză că folosea mai puțin ulei în bucătărie. Să zicem că acum nu mai trebuie să ne limităm la un litru. Înțeleg să dublăm, să consumăm doi litri de persoană. Dar se pare că pentru unii nici atât nu e de ajuns. Să cumperi cu baxurile… e exagerat. Iar această exagerare va destabiliza politica de prețuri”, a mai spus Florin Pricope.

”Lumea cumpără în exces, nu poate consuma și apoi aruncă”

O analiză pe care patronul magazinelor Berlin o face de ani mulți asupra dinamicii vânzărilor îi arată constant că oamenii cumpără mai mult decât au nevoie: ”Asistăm la un fenomen care, din păcate, nu se limitează la teritoriul românesc: cumpărăturile excedentare. Lumea s-a obișnuit să achiziționeze în exces alimente pe care nu are cum să le consume până la următoarea sesiune de cumpărături, când repetă același tipar. E motivul pentru care alimentele ajung la coșul de gunoi. Fie întregi, în ambalajul original, cu termenul de garanție depășit, fie consumate în mică măsură. Sunt ani de zile în care eu vând mâncare și știu bine ce spun”.

Acesta este unul dintre motivele pentru care magazinele Berlin nu au abandonat, din 1994 de când sunt pe piață, tradiția de a oferi și alternativa alimentelor vândute ”cu felia”. În oricare magazin Berlin, consumatorii pot cumpăra brânzeturi și preparate din carne exact atât cât pot mânca la o masă, într-o zi sau în două.

”Ne-am menținut de-a lungul timpului această practică atât pentru a descuraja cumpărăturile în exces, cât și pentru a veni în ajutorul celor care poate într-o zi nu își permit mai mult. De ce să forțez omul să cumpere un baton de salam sau jumătate de kg de pastramă, dacă el nu vrea decât pentru un sandwich, să aibă pachet la serviciu? Tot în aceeași idee ne-am format și politica de prețuri. Am construit cu furnizorii noștri o relație comercială care să ne garanteze discounturi semnificative atunci când ne aprovizionăm. Aceste disconturi se regăsesc în prețurile de la raft. De aceea, multe dintre produsele noastre au prețuri mai mici decât în altă parte. Și nu mă refer doar la produsele alimentare, ci și la detergenți, cosmetice etc.”, ne-a mai declarat Florin Pricope.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.