Acasă Politic Haosul în Învățământul vasluian și întrebările fără răspuns cu care debutează noul...

Haosul în Învățământul vasluian și întrebările fără răspuns cu care debutează noul an școlar

0

Într-o postare pe pagina sa de Facebook, deputatul Eduard Popica arată spre haosul instalat în Invățământul vasluian, acolo unde în ultimul an s-au perindat la conducere trei inspectori-generali și unde mii de elevi și cadre didactice pășesc în noul an școlar cu o sumedenie de întrebări fără răspuns.

Deputatul social-democrat a selectat câteva dintre problemele ridicate de vasluieni, atât pe grupurile de socializare, cât și în discuțiile pe care el însuși le are cu oamenii la cabinetul parlamentar sau la evenimentele publice la care a fost prezent în județ, și le-a adresat conducerii Inspectoratului Școlar Județean (ISJ) Vaslui:

”Având în vedere anunțul făcut de către guvernanți în cursul lunilor iunie și iulie despre iminenta sosire a «“valului 4» al pandemiei, cu efectele binecunoscute asupra activității școlilor, vă adresez următoarele întrebări:

1. Care este numărul școlilor și elevilor care nu au acces la internet și nu dețin dispozitive ( tablete, laptopuri, calculatoare ) pentru a participa la activitățile din cadrul școlii online?

2. Câte cadre didactice au beneficiat de cursuri de formare profesională pentru a îmbunătăți/ dobândi competențe digitale corespunzătoare predării online?

3. Câte măști de protecție au fost distribuite școlilor înainte de începerea noului an școlar 2021-2022?

4. Ce măsuri specifice a luat ISJ Vaslui în vederea recuperării materiei din programa școlară pierdută in perioada activității online?

5. Câți consilieri școlari (psihologi) au fost încadrați pentru a susține copiii cu CES din județul Vaslui? Câți elevi dintre aceștia au fost diagnosticați anterior instalării crizei COVID și care este numărul real al celor care au dezvoltat afecțiuni în timpul școlii online? Câte posturi au fost suplimentate de către ME pentru anul școlar 2021/2022?”

În plan administrativ, se impune ca opinia publică să știe:

1. Care este situația privind transportul școlar? Există o procedură privind decontarea navetei elevilor? Câte microbuze școlare au fost achiziționate/repartizate în anul școlar 2020-2021? Câte microbuze școlare sunt în județ și câte dintre acestea sunt funcționale și câte nu? V-ați asigurat să nu repetați greșeala de a nu deconta naveta elevilor, încălcându-le dreptul la educație, precum în semestrul al II-lea din anul școlar precedent?

2. Câte noi obiective de Investiții (școli si grădinițe noi sau reabilitate, modernizate) au fost finalizate și recepționate în anul școlar 2020-2021 (finanțate prin programele PNDL 1 și 2, Banca mondiala etc)?”.

Eduard Popica a adus în discuție și scandalul schimbării directorilor de școli, proces derulat într-o nebuloasă totală, cu încălcarea legii, dar girat în mod tacit de partidele politice de la guvernare.

”1. Câți directori și directori adjuncți au fost schimbați din funcții în cele doua etape, Ianuarie 2021 și August 2021?

2. Câte școli au avut cate 3 directori/directori adjuncți în perioada septembrie 2020 – septembrie 2021?

3. Care au fost criteriile de departajare în cazul școlilor pentru care s-au depus mai multe dosare în vederea numirii prin detașare pe o funcție vacantă?

4. În cazul directorilor în funcție, în august 2021, cu calificative FB și rezultate remarcabile, de necontestat, pe ce considerente au fost numite cadre didactice ,«din afara școlii»?

Nu în ultimul rând, vă rog sa precizați ce măsuri ați prevăzut pentru protejarea cadrelor didactice și a elevilor care sunt în imposibilitatea de a se vaccina din motive strict medicale”, a mai scris deputatul PSD.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.