Acasă Administrație publică Primăria Bârlad va avea Birou Unic. Bârlădenii au mai experimentat acest concept...

Primăria Bârlad va avea Birou Unic. Bârlădenii au mai experimentat acest concept în vremea răposatului primar Doru Gabriel Craus

0

de Simona MIHĂILĂ

Primăria Bârlad va intra din primăvara anului viitor într-o eră nouă în ceea ce privește modul de interacțiune cu publicul: soluționarea tuturor problemelor pentru care cetățenii bat la ușile primăriei – de la depuneri sau emiteri de documente și până la solicitări de informații – începe și se termină prin Biroul Unic.

Înființarea Biroului Unic este parte a unui proiect european (numit ”Dezvoltarea capacității administrative a municipiului Bârlad”), pentru care municipalitatea locală a obținut o finanțare nerambursabilă în valoare de peste 3 milioane de lei.

Serviciul Birou Unic își va desfășura activitatea în aripa de est a clădirii primăriei, la parter, intrarea făcăndu-se dinspre farmacie, după mai mulți ani în care această cale de acces a fost interzisă publicului, din cauza stării avansate de degradare structurii de rezistență.

Deși avem spațiu foarte puțin, am ținut ca Biroul Unic să funcționeze în interiorul primăriei. Intrarea se va face pe ușa dinspre est, iar ieșirea va fi prin spatele primăriei (prin curtea în care se află parcarea instituției – n.r.). Am identificat un număr de șase încăperi pe care le vom aloca acestui serviciu. În cadrul Biroului Unic vor lucra câte un angajat de la fiecare compartiment din primărie. De la Direcția economică vor fi mai mulți. Cetățenii orașului vor putea rezolva aici orice problemă care ține de Primăria Bârlad”, a declarat primarul Dumitru Boroș, în cadrul unei conferințe de presă.

Care este rolul Biroului Unic

Potrivit proiectului cu fonduri europene care prevede crearea Biroului Unic, serviciul are mai multe ținte. Printre acestea:

– reducerea timpului necesar funcționarilor publici pentru a rezolva și îmbunătăți gestiunea petițiilor/reclamațiilor;

– creșterea gradului de participare a cetățenilor și a mediului privat din oraș în activitatea și deciziile primăriei;

– crearea unui portal online cu acces la informații, evenimente și dezbateri publice cu subiecte de interes general, în mod centralizat și rapid;

– promovarea interacțiunii între sectorul public, intreprinderi și cetățeni, în vederea simplificării procedurilor administrative și reducerea birocrației, prin punerea la dispoziția utilizatorilor a unor servicii realizate prin mijloace electronice.

De la modelul american al Centrului de Informare pentru Cetățeni, la modelul european al Biroului Unic

Biroul Unic ce va apărea în luna mai a anului viitor nu este un concept cu totul nou la Bârlad. A mai existat o asemenea intenție în urmă cu mai bine de 20 de ani. Răposatul primar al orașului, profesorul Doru Gabriel Craus, și-a dorit foarte mult ca la nivelul primăriei să existe un birou la care cetățenii să se adreseze atunci când doresc informații, consultanță sau rezolvarea unei probleme.

Pentru scurtă vreme, a și funcționat. Gândit, desigur, într-o variantă simplistă, în ton cu logistica acelor vremuri, în care nu exista tehnologia de astăzi, se numea Centrul de Informare pentru Cetățeni. Spre deosebire de cel de acum, a fost înființat cu resurse locale, dar autoritățile locale au primit consultanță străină. Inaugurarea s-a făcut în prezența reprezentanților Chemonics Internațional și ai agenției SUA pentru Dezvoltare Internațională (USAID).

În scurt timp, centrul și-a dovedit ineficiența, volumul de muncă al funcționarilor publici de atunci nefiind la fel de mare ca în zilele de astăzi.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.