Acasă Administrație publică Pas decisiv spre digitalizare, la Primăria Vaslui. Zeci de documente pot fi...

Pas decisiv spre digitalizare, la Primăria Vaslui. Zeci de documente pot fi solicitate online de către cetățenii municipiului reședință de județ. O serie de servicii, accesate direct de pe telefon

0

de Simona MIHĂILĂ

Primăria Vaslui face un pas decisiv către digitalizare. De acum înainte, zeci de documente vor putea fi solicitate online de către cetățenii Vasluiului, iar o serie de servicii pot fi accesate direct de pe telefon.

Locuitorii urbei nu vor mai fi nevoiți să vină la primărie pentru a solicita diverse certificate, autorizații, declarații fiscale, vize, contracte, atestate etc.

Aceste facilități au devenit posibile odată cu finalizarea implementării unui proiect cu finanțare europeană, numit ”Sistem informatic integrat de e-administrație pentru îmbunătățirea accesului populației la servicii electronice și simplificare administrativă”.

Concret, vasluienii vor avea la dispoziție o platformă informatică front-office de tip „portal” (https://se.primariavaslui.ro), pentru asigurarea accesului online la serviciile gestionate de Municipiul Vaslui cu următoarele servicii:

solicitare eliberare/prelungire Certificat de urbanism

– eliberare Certificat de urbanism de informare

solicitare eliberare/prelungire Autorizație de construire

comunicare privind începerea/încheierea executării lucrărilor

cerere privind efectuarea recepției finale

cerere de eliberare a certificatului de atestare a edificării/extinderii constricției

certificat de nomenclatură stradală

cerere eliberare Certificat de atestare fiscală (persoane fizice/juridice), Declarație fiscală pentru stabilirea impozitului pe mijloacele de transport/clădiri/teren (persoane fizice/juridice, Scoatere din evidențe clădiri/terenuri/mijloacelor de transport (persoane fizice/juridice), Transfer auto, Restituiri/compensări (persoane fizice/juridice)

cerere pentru eliberare/vizare anuală autorizație de funcționare privind locul și profilul activității

cerere pentru vizare anuală autorizație de funcționare privind locul și profilul activității

– Permis de liberă trecere / staționare în vederea aprovizionării

– Cerere Adeverință rol agricol, Atestat de Producător, Avizare anuală Carnet de comercializare Contractul de arendare, Cerere pentru afișarea ofertei de vânzare a terenului, Comunicare de acceptare a ofertei de vânzare

– Petiții/Sesizări, Înrolare ca utilizator verificat (persoane fizice), Înrolare ca utilizator verificat (persoane juridice).

Terminalul interactiv pentru servicii electronice și management documente cu următoarele funcționalități: Plată electronică, Servicii electronice (demersuri online), Management documente – depunere si eliberare documente, registratură online.

Aplicație mobilă pentru servicii electronice cu următoarele module: Componentă mobilă de sesizări, Componentă publică de sesizări din portalul de servicii electronice (https://sesizari.primariavaslui.ro), Back-office pentru administrarea aplicației, Procesare a sesizărilor în platforma de management al cazurilor /documentelor, Funcționalități de informare,

Consultare și plată a taxelor și a impozitelor locale.

– platformă back-office pentru management servicii electronice, dosare, activități, semnare electronică

– retrodigitalizarea Arhivei Consiliului Local al municipiului Vaslui din perioada 1992-2020.

În cei aproape doi ani de implementare a proiectului, au fost instruite 168 persoane din cadrul Primăriei Vaslui în utilizarea platformei front-office si back-office.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.